lørdag den 7. februar 2015

The Incredible Hulk


Det var hvad Jonathan gerne ville have til sin fødselsdag i år. Sidste år var det jo Spiderman.
Py ha sved på panden... men jeg er nu blevet godt tilfreds med resultatet :D

Chokoladekagen skal Jonathan dele med 18 andre børn. Kagerne måler 15 og 20 cm og hver er ca. 7 cm høje. Kagerne er opsmurt med Nutellacreme og overtrukket med farvet fondant.
De to HULK-figurer er printet i sukkerprint, klippet ud og sat på sort fondant, der så er skåret til.

Hånden er formet i RKT. Jeg havde kigget på nettet, men ellers var det min egen hånd, der blev brugt som inspiration. Da hånden var formet satte jeg en en pind i, smurte hånden op med smeltet chokolade (Candy Melt fra Wilton) og til sidst blev den overtrukket med grøn fondant.
Den blev ret tung selv om RKT er et let materiale at arbejde med, så ved selve samlingen satte jeg også 2 tandstikkere i for at holde hånden bedre fast i kagen.

Her er lidt billeder af processen:

Hånd med chokolade og RKT indeni.


Hånd med chokolade.


Hånden overtrukket med fondant og præget med diverse rynker. For ekstra effekt har jeg dustet lidt grønt farve (uden glimmer) i rynkerne/folderne.


Den færdige hånd :)

Kagen bagfra: