søndag den 24. november 2013

Søndagens skønhedskage



Så fint kan en simpel chokoladekage pakkes ind :)
Det er Nem Chokoladekage lavet med appelsinsaft.
Kagen er delt en enkelt gang og blev så lagt sammen med et lag appelsincreme (Wilton tilsat appelsinpasta), som den også er smurt op med.
Overtrukket med hvid fondant og pyntet med rosenblade i 3 nuancer langs kanten. En enkelt rose pryder øverst.
Farven jeg har brugt til både blade og rose er Wiltons Peach.
Hele kagen blev sprayet med perlemor.

9 kommentarer:

  1. Den er da helt vildt smuk, lige sådan en kage man ikke nænner at skære i :-D

    Rigtig god søndag
    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Tak og ja, det var svært at tage første snit.
    Også god søndag til dig.
    Nanna :)

    SvarSlet
  3. Virkelig gode billeder du har herinde på din blog. Får mega meget lyst til kage :D

    Rigtig flot billede!

    SvarSlet
  4. Hejsa
    Har du ladet bladene tørre helt inden du kom dem omkring kagen og hvilke udstikker har du brugt

    Kh Nathalia

    SvarSlet
  5. Jeg har brugt en rosenbladsudstikker og satte dem direkte på kagen efter de var blevet udskåret og "krøllet" langs kanterne :)

    SvarSlet
  6. Hvor er den smuk :) Super blog - dejligt for en nybegynder :)
    Har du en opskrift på vaniliecreme med kaffesmag ... Tænker jeg laver Blomsterbergs vaniliecreme men er i tvivl om jeg bare tilsætter kaffe - er "bange" for det bliver en tynd creme

    SvarSlet
  7. Tusinde tak, Berit :)
    Jeg tænker om du har mulighed for at tilsætte kaffepulver i stedet for færdiglavet kaffe?
    Eller ville jeg brygge en ultrastærk kaffe.
    Leneskager.dk har en god vaniljecreme:
    http://leneskage-design.blogspot.dk/2011/08/vaniljefldecreme.html

    SvarSlet