søndag den 24. maj 2015

Værtindegave - Oreo trøffelkugler



En super idé til vært eller værtindegave - i hvert fald i min familie. Vi elsker disse Oreo-kugler. De smager skønt og er nemme at lave.

Du skal bruge:

2 pakker Oreo sandwich kiks (300 g i alt)
½ pakke Philadelphia smøreost natural (100 g)
Krymmel
Engangshandsker
En fin æske og evt. lidt silkepapir


Knus Oreo-kiksene helt. Brug gerne en foodprosessor. Bland smøreosten i - det er nemmest med hænderne (husk engangshandsker).
Tril kugler - brug håndroden, og tril dem med det samme i krymmel. Jeg har brugt Cappucino Crunch fra www.edible-glitter.co.uk

Jeg kan godt lide, at de har samme størrelse, så jeg vejer mine. Jeg fik ca. 20 stk a 15 g og det er en passende størrelse til en "hapser".
De kan også laves større, evt. dyppes i chokolade og bruges som pop-cakes.