søndag den 10. august 2014

Drama ...


Da jeg skulle lave sidepynten på kagen...

Kagen indholder 3 chokoladelagkagebunde og har fyld af appelsin- og cappuccino fromage. Den er opsmurt med peanutbutter-nutella-buttercream (Wiltons blandet med førnævnte) og er overtrukket med hvid sukkerdej fra Norbak.
Det er første gang jeg har anvendt sukkerdej og vil fremover kun bruge det, hvis det er sidste udvej. Sukkerdejen var hård og måtte blødgøres i microovnen, æltes længe før den ikke længere smuldrede og endelig kunne samles og rulles ud. Den var meget tør at arbejde med. Den var heller ikke kridhvid, men nærmere råhvid.

Herefter var den store dramaøvelse af bruge Onlays... Og til andre nybegyndere: Brug ikke stærke farver, hvis du ikke ved præcis hvordan man gør. Jeg skulle nok have øvet mig med en hvid variant inden jeg brugte sort!



Men en kage blev det da til :)



Kagen måler Ø20 cm og er 8 cm høj.