søndag den 20. april 2014

Sarah Bernard


Så kan Sarah Bernard også krydses af på listen over de kager, jeg gerne vil prøve at lave :)

Jeg fulgte denne opskrift:

Creme
3 dl piskefløde
225 g mørk chokolade, finthakket (der kan bruges al slags chokolade: Toblerone, mørk chokolade med mintsmag, appelsinsmag mv.)

Kog fløden op til kogepunktet. Hæld over chokoladen og rør stille og roligt til massen er homogen. Dæk overfladen og siderne med husholdningsfilm og stil koldt i min. 4-6 timer. Gerne til næste dag.

Kagerne
1 pose makroner ca. 20 stk.

250 g mørk chokolade, finthakket (til overtræk)

Pisk forsigtigt den kolde fløde med chokolade op. Det går stærkt. Skulle du være så uheldig, at det bliver grynet af for meget piskning, så rør forsigtigt 3 spsk. piskefløde i. Det skete for mig og det med fløden hjalp faktisk :)

Jeg valgte at sprøjte cremen ud på makronerne med en tyl med stort rundt hul (12 mm). Stil kagerne i fryseren i 20 min, så de bliver let frossen på ydersiden. Imens smeltes chokoladen over vandbad.
Hæld den smeltet chokolade i f.eks. en kop, der er dyb nok til at kagerne (med cremen på) kan dyppes heri.
Dyp kagen hurtigt, men kun lige ned til makronen. Vend og sæt kagen på et fad. Drys evt. med lidt frysetørret hindbær eller anden krymmel.
Opbevar kagerne i køleskabet 2-3 dage. Serveres gerne direkte fra køl.
Kagerne kan fryses.