søndag den 3. marts 2013

Chokoladecupcakes med roser


Til nogle søde mennesker har jeg i dag bagt disse skønne chokoladecupcakes. Som frosting forsøgte jeg mig med en ny og meget nem opskrift. Den er god, meget chokoladeagtig.
Formene har jeg købt hos Cupn'cake. De er supergode, holder både form og farve.

Chokoladecupcakes
12-14 stk.

6 æg
250 g sukker
250 g smeltet smør
1-2 tsk. vaniljeekstrakt
75 g hvedemel
75 god kakao
1/4 tsk. natron
50 g hakket chokolade

Tænd ovenen på 180C og gør formene klar.
Æg, sukker og vanilje piskes godt sammen til det er lyst og luftigt. Tilsæt smeltet smør og rør igennem.
Bland hvedemel, kakao og natron og sigt det i blandingen. Rød det hele godt sammen.
Fyld formene 3/4 op og bag midt i den varme ovn i ca. 20-25 min.
Lad kagerne køle af.

Opskriften er fra Kagemagasinet.dk

Frosting
250 g stuetemp. smør (gerne usaltet)
350 g flormelis
250 g kakao (usødet)
1-2 spsk. mælk

Sigt flormelis og kakao og rør det sammen med det bløde smør. Efter 4-5 min tilsættes mælken (evt. mere hvis nødvendigt). Pisk igen er par minutter.