mandag den 25. juni 2012

Studenterkage


... til Mie, der bliver student i dag.

Kæmpe kæmpe tillykke (også til hendes mor (min kollega), der er stolt som en pave :D)

Kagen skal med hen på skolen sammen med champagne.
Den indeholder 3 bunde af drømmekage med lime og hindbærmousse samt Tobleroneganache. Den er smurt op med nutellacreme og overtrukket med Satin Ice-fondant (som jeg aldrig bruger mere!!! Det var fuldstændigt levende... og ikke godt at arbejde med).

Kagen måler Ø12 og er 9 cm høj.

Studenterhuen er lavet i alm. fondant med tylosepulver. Den har stået til tørre i over en uge. Den blev sprayet med Glaze, der giver et lidt skinnede look.




12 kommentarer:

  1. Hvor er den gennemført smuk.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Ej hvor er den altså bare gennemført! Den skal straks i inspirationsmappen! :D Rigtig fin kage, men det er alle dine kager jo!!!

    SvarSlet
  3. Tak. Den blev vel modtaget og 7 personer fik en bid af den lille kage :D

    SvarSlet
  4. Super super ide med en lille kage til dagen (ideen gemmes til næste år når jeg har en dreng der bliver student :-) Super detalje med navn og år inden i huen.

    SvarSlet
  5. Ja, gør det Anita. Huen kan jo stå i meget lang tid... det var derfor jeg synes det var sjovt med navn og år i huen.

    SvarSlet
  6. mega flot kage!!
    den må du lave til min datter når hun er så stor!!

    SvarSlet
  7. Wow!Den er virkelig smuk! Har lige luret lidt på de kager du har lavet de sidste måneder, for jeg har ikke været så meget i blogland og denne her skal liige have en kompliment med. Som de andre skrev så ser den meget gennemført ud. Imponerende arbejde! :-)

    SvarSlet
  8. Fantastisk flot:). Huen er virkelig fin:)

    SvarSlet
  9. Skøn kage. Må hellere lave sådan en flot hue til min datter. Fed detalje med navn og årstal.

    SvarSlet